Algoritmy sociálních sítí hrají klíčovou roli v tom, jak je váš obsah zobrazován vašim sledujícím a potenciálním zákazníkům. Znalost toho, jak algoritmy fungují, vám může pomoci optimalizovat vaše příspěvky a dosáhnout lepších výsledků. V tomto článku se podíváme na principy algoritmů oblíbených platforem, jak ovlivňují dosah vašeho obsahu, a...
Co je to cesta zákazníka?
Jak vlastně vzniká zákazník?
Může se to zdát velmi jednoduché, váš budoucí zákazník prostě přijde na vaší prodejnu nebo na váš eshop, vybere si produkt či službu a prostě objedná a je to! Máte zákazníka.
Není to tak jednoduché jak to vypadá. Existuje totiž cesta zákazníka a my si v následujícím článku řekneme jakými způsoby můžeme tuhle cestu využít.
Než totiž skutečně dojde k nákupu produktu či služby, tak nastává spoustu důležitých okamžiků na cestě zákazníka kde ten poteciální kupující přijde s vaší značkou do kontaktu. A ve všech bodech je důležité získávat věrnost svého zákazníka, pro další nákupy.
Co je cesta zákazníka?
Jak již píšu o pár řádků výše, tak tato cesta či mapa zákazníka nám ukáže v jakých konkrétních bodech s ním naše značka přijde do kontaktu a my se tím můžeme lépe připravit a vysílat jeho směrem ty správné signály.
Kontaktní body na cestě zákazníka.
Řekne mu o vaší službě či produkt jeho známý, přítel či rodina. → Pokračuje vyhledáváním vašeho produktu či služby na internetu. → Najde váš produkt na vašem eshopu či na sociálních sítích. → A nakoupí nebo využije vaši službu.
Kroky k vytvoření mapy cesty zákazníka.
- Obchodní cíle - zaměřte cestu k dosažení cílů.
- Interakce - zjistěte kdy zákazník nejčastěji komunikuje.
- Zaměření na nákup - kdy dochází k situacím, před nákupem, po něm nebo během?
- Mezery - zjistěte jak lépe využít komunikace nebo se zaměřte na situace kdy třeba nedojde k prodeji. Co je špatně na procesu?
- Spokojenost zákazníka - přemýšlejte nad spokojeností zákazníka, nad čím přemýšlí při nákupu.
- Zklamání zákazníka - zjistěte kdy je váš zákazník nespokojený a proč tomu tak je.
- Plánování - naplánujte si vylepšení těch situací kdy zákazník není spokojený.
- Mapa cesty - navrhněte si schéma cesty zákazníka, od počátku až k nákupu, co by ho mohlo při nákupu zastavit?
- Diskuze - diskutujte o tom jak můžete kontaktní body nového zákazníka zlepšit, usnadnit nákup.
- Implementace - nastavte si nové kontaktní body a sledujte jak mohou zlepšit situace pro zákazníka.
Rád bych Vás ještě pozval k přečtení dalšího článku na téma virálních příspěvků na facebook.
Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu pro vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.
Přečtěte si další zajímavé články
Google Search Central: Novinky z vyhledávání
Pokud se zabýváte SEO, digitálním marketingem nebo vlastníte webovou stránku, je pro vás Google Search Central nepostradatelným zdrojem informací. Google Search Central je oficiální platforma Google, která nabízí komplexní nástroje, doporučení a aktualizace pro optimalizaci webových stránek ve vyhledávání. V tomto článku vám představíme, co vše zde...
V posledních letech se influencer marketing stal jedním z nejefektivnějších způsobů, jak oslovit nové zákazníky a zvýšit povědomí o značce. Díky rostoucí popularitě sociálních sítí mají influenceři schopnost přenést své publikum přímo k vaší značce. Ale jak najít správného influencera a zajistit, že vaše spolupráce bude úspěšná?
E-mail marketing je jedním z nejstarších, ale zároveň nejefektivnějších nástrojů digitálního marketingu. I přes růst novějších marketingových kanálů, jako jsou sociální sítě, zůstává e-mail marketing jedním z nejlepších způsobů, jak budovat vztah se zákazníky a generovat konverze. Tento článek se zaměřuje na to, jak využít e-mail marketing k...
V dnešním konkurenčním prostředí je kvalitní marketingová strategie klíčová pro úspěch každého podniku, ať už se jedná o velkou korporaci nebo malou firmu. Pro malé a střední podniky je však často obtížné konkurovat velkým hráčům, kteří mají rozsáhlé marketingové rozpočty a zdroje.
LinkedIn je silná platforma pro profesionální networking a budování značky. Zvýšení angažovanosti na LinkedIn může vést k většímu dosahu, lepším obchodním příležitostem a silnějším vztahům s vaším publikem. V tomto článku se podíváme na osvědčené strategie, které vám pomohou zvýšit angažovanost na této platformě.