Co je SWOT analýza?

11.11.2020
swot analýza
swot analýza

SWOT analýza je jednou ze základních strategických analýz, která nám lépe určí na co se zaměřit a jak dál postupovat ve vašem byznyse. 

Skládá se ze čtyř částí: Silné stránky(strength), slabé stránky(weaknesses), příležitosti(opportunities) a hrozby(threats).  Rozdělte si projekt dle následujícího obrázku a napište do každého kvadrantu alespoň 5 položek.

Silné stránky. V tomto úseku si definujeme to v čem jsme dobří a co nám jde. Například dovednosti, zkušenosti oproti konkurenci, znalosti, know-how apod... Něco co jen tak někdo nemá a vybočuje to z normálu.

Slabé stránky. Tady si určíme co nám nejde, v čem je konkurence lepší. Například vysoké náklady, horší výroba, špatná doprava, nespokojení zaměstnanci atd... Zkrátka vše na čem bychom měli do budoucna zapracovat.

Příležitosti. Mezi příležitosti můžeme zařadit takové skutečnosti, která nám mohou pomoci když je dokážeme využít. Například různé sezónní příležitosti, nové potřeby zákazníků, tím i nové produkty nebo služby, zavedení soutěží atd...

Hrozby. Typickým příkladem hrozeb jsou různé omezení a obchodní bariéry, třeba díky vládním nařízením, změny potřeb zákazníků, živelné pohromy, konkurence atd...

SWOT analýza vám výrazně pomůže pochopit váš byznys a ukáže vám na čem zapracovat a co naopak dále rozvíjet a nebo kde je možnost získat nový potenciál pro další rozvoj.


Potřebujete pomoci s marketingem? Jste na správném místě. Mohu pro vás tvořit příspěvky na sociální sítě, pomáhat pomocí marketingových konzultací nebo nastavit propagaci na sociální sítě. Stačí napsat email nebo mě kontaktujte pomocí facebook stránky. Budu se těšit.    


Přečtěte si další zajímavé články

Algoritmy sociálních sítí hrají klíčovou roli v tom, jak je váš obsah zobrazován vašim sledujícím a potenciálním zákazníkům. Znalost toho, jak algoritmy fungují, vám může pomoci optimalizovat vaše příspěvky a dosáhnout lepších výsledků. V tomto článku se podíváme na principy algoritmů oblíbených platforem, jak ovlivňují dosah vašeho obsahu, a...

Pokud se zabýváte SEO, digitálním marketingem nebo vlastníte webovou stránku, je pro vás Google Search Central nepostradatelným zdrojem informací. Google Search Central je oficiální platforma Google, která nabízí komplexní nástroje, doporučení a aktualizace pro optimalizaci webových stránek ve vyhledávání. V tomto článku vám představíme, co vše zde...

V posledních letech se influencer marketing stal jedním z nejefektivnějších způsobů, jak oslovit nové zákazníky a zvýšit povědomí o značce. Díky rostoucí popularitě sociálních sítí mají influenceři schopnost přenést své publikum přímo k vaší značce. Ale jak najít správného influencera a zajistit, že vaše spolupráce bude úspěšná?

E-mail marketing je jedním z nejstarších, ale zároveň nejefektivnějších nástrojů digitálního marketingu. I přes růst novějších marketingových kanálů, jako jsou sociální sítě, zůstává e-mail marketing jedním z nejlepších způsobů, jak budovat vztah se zákazníky a generovat konverze. Tento článek se zaměřuje na to, jak využít e-mail marketing k...

V dnešním konkurenčním prostředí je kvalitní marketingová strategie klíčová pro úspěch každého podniku, ať už se jedná o velkou korporaci nebo malou firmu. Pro malé a střední podniky je však často obtížné konkurovat velkým hráčům, kteří mají rozsáhlé marketingové rozpočty a zdroje.

LinkedIn je silná platforma pro profesionální networking a budování značky. Zvýšení angažovanosti na LinkedIn může vést k většímu dosahu, lepším obchodním příležitostem a silnějším vztahům s vaším publikem. V tomto článku se podíváme na osvědčené strategie, které vám pomohou zvýšit angažovanost na této platformě.